mia-

Direktlänk till inlägg 8 november 2010

Måndag V1

Av Mia - 8 november 2010 22:15

Jaha första dagen i mitt nya liv.... Hur jävla många gånger har man inte sagt det...

Denna gången hoppas jag verkligen att det blir av.

 

Idag var första dagen på Må Bra gruppen. 

2x i v i 6 veckor

 Jag hade försökt att inte ha så stora förväntingar. Men de var nog för stora iallafall.

Jag är yngst väldigt yngst!!! Funderar på om inte en av gubbarna snart behöver nattpatrull!!!! SUCK...

När jag kom till vårdcentralen och satt o väntade med min lilla kö lapp för att få komma frm till luckan, blev jag attackerad av en gubbe ca 65+

-hej jag ser att du har ryggsäck, ska du också vara med i träningsgruppen?

(Mia små dööör)

- ee ja det ska jag

-men vad trevligt...... sedan slutar han inte prata..... jag kommer inte undan...

Sedan ser jag en annan gubbe närmare 70 han ska tydligen också vara med... Nu e jag redo för att gå hem igen...

Jaja har jag kommit så här långt....

 

Kommer upp till sjukgymnastiken och träffar där nästa "lilla" skummis.. tjej 35-40 kanske verkar helt menlös....

Mia funderar fortfarande starkt på att gå hem....

Gubben som attakerade mig pratar fortfarande.....

 

Jaja får hänga av mig och gå in i salen. Där får jag träffa de andra tanterna... VAR FAN HAR JAG HAMNAT!!!! Är jag på jobbet!!!! vad är felet!!!!

 

Självklart är jag förföljd av gubben som fortfarande pratar och självklart sätter sig brevid mig!!!!! Han är helt ignorerad sedan länge..

 

Sedan kommer en "föreläsning" om saker ingen vet sedan tidigare. Skär ner på portionerna och se till att träna mer än vad du äter.... Suck...

 

Sedan börjar träningen cirkelträning 14 stationer 40 sek träning sedan 20 sek till nästa ställe o kör 40 sek igen...

 

VAD ÄR PROBLEMET!!!!

 

om jag börjar på station nr 1 borde jag då inte gå till nummer 2 sedan... eller!!! nej vi byter med varandra i stället eller den ser kul ut de testar jag i stället!!!!!! MEN VAD FAN!!! Flytta på er hemtjänstberoende åldringar!!!!!

 

Ja ja själva träningen gick väl bra  sedan stackars sjukgymnasten förklarat allt 38754gånger...

 

Jag såg nog inte så trevlig ut när jag försökte hålla mig för mig själv... Men lyckades ju inte så bra... för vem var efter mig hela tiden............ och inte fan var han tyst då heller.....

 

ok träningen genomförd. Mer psykiskt utmattad än fysiskt.

Hem och ställer mig på dansmattan kör tills jag inte pallar mer... Nu är jag nöjd!!! Träning ska kännas i kroppen. Inte med en flycktinstingt...

 

Jaja bättre lycka nästa gång.

 

Funderar på att slänga in något pass vattengympa i veckan... Någon som vill följa med??

 

...Mia

 

 

 

 
 
Ingen bild

Heike

9 november 2010 03:43

Asgarv !! tryck till dom ....

Mia

9 november 2010 23:17

Haha ja jag jobbar på det. Ska dit i morgon igen. Blir spännande.

 
Berit Bantare

Berit Bantare

13 januari 2011 19:50

Haha, underbart skrivet! :-D

http://bantar-berit.bloggplatsen.se

Mia

14 januari 2011 09:03

Tackar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 7 mars 2013 13:29

Klädpaket storlek 50/52 Grön kortärmad 2 stjortor en vit en svart en beige tröja en grå tröja med 3/4 ärm ett par rebook träningsbyxor svarta ett par röhnisch träningsbyxor svarta med rosa detaljer ett par vita leggings   200 eller ...

Av Mia - 26 februari 2013 07:22

Såååå underbart skönt med sovmorgon. Fick sova ända till 6.40. Barnet var lite seg upp men jag längtar efter en underbar dag. Ska strax gå ut och morgonfodra hästarna. Sedan blir det lite stallpyssel. När Sofia kommer tillbaka från stan ska vi u...

Av Mia - 25 februari 2013 16:10

Ja då sitter man här i trappen igen. Tror att jag ska vadera detta trappsteg så det blir extra skönt att sitta på. Tur att det är kanon utsikt här ifrån iallafall. Sitter och tittar ut över stallet och väntar på att få se när Elise och Sweet ska...

Av Mia - 24 februari 2013 17:50

Har som sagt jobbat hela helgen. Men den har vart riktigt bra iallafall. Har kanon arbetskamrater som förgyller dagarna. Sedan har jag vart i stallet och myst med damerna. Igår var första gången Fresa markerat att hon blev trött och inte orkade...

Av Mia - 22 februari 2013 19:31

Idag har det vart verkliga toppar och dalar med bredbandet. Hade toppen motagning i soffan tidigare i kväll. Så jag lyckades se på film såååå nice. Nu ville de inte vara med alls så ny sitter jag i trappen och ser ut över gården. Hästarna är nattad...

Presentation


Livet runt Mia och alla hästarna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards